8 Ekim 2011 Cumartesi

ÖĞRETİM PROGRAMI TASARIM SORULARI


      
Ünite adı:   VÜCUDUMUZDAKİ SİSTEMLER          
  Temel soru :

     1-Vücudumuzun en önemli yaşam kaynağı nedir?

Ünite soruları:

1- Kalp kaç kısımdan oluşur?

2-    Kan vücudumuzda hangi yapılar ile taşınır?

3-    Vücudumuzda kaç çeşit kan dolaşımı vardır?

4-    Küçük dolaşımda kan sırasıyla hangi yolları izler?

5-    Küçük dolaşımın sonucunda ne olur?

6-    Büyük dolaşımda kan sırasıyla hangi yolları izler?

7-    Büyük dolaşımın amacı nedir?

8-    Büyük kan dolaşımını nedir?

9-     İnsanda dolaşım sistemi kaç kısımda incelenir?

     İçerik Soruları :
1-Kalbin çalışmasını açıklayınız?
2-Büyük kan dolaşımının amacı nedir? Açıklayınız.?
3-Kalbe kan getiren damarları ve getirdikleri kalp bölgesini yazınız.?
4- küçük kan dolaşımının amacı nedir? Açıklayınız?
5- Kan hücrelerini ve görevlerini yazınız?
6-Büyük kan dolaşımında kanın izlediği yolları belirtiniz?
7- küçük kan dolaşımında kanın izlediği yolları yazınız?
Hedeflenen 21. Yüzyıl ve Üst Düzey Düşünme Standartları

21. yy ve üst düzey düşünme becerilerinden:

a) Sosyal Sorumluluk: Toplumda kişinin kendine düşen görevleri yerine getirme.

b) Kişilerarası ve işbirliği becerileri: Başkaları ile verimli bir şekilde çalışarak ve farklılıklara saygı göstererek işbirliğini geliştirme.

c) Yaratıcılık ve entelektüel Merak: Araştırma becerisine sahip olarak farklı perspektiflere açık olma.
Önkoşul Beceriler
  • Kelime işlemci becerileri,
  • Elektronik çizelge kullanma becerisi,
  • Web 2.0 araçlarını kullanma becerisi,
  • E-posta kullanma becerisi,
  • Çizim programı kullanma becerisi,
  • Arama motorlarını kullanma becerisi,
Farklılaştırılmış Öğretim İçin Hizmet ve DesteklerKaynaştırılmış Öğrenci

  • Grup oluşturularak iş birliğine dayalı öğrenme sağlanır.
  • Öğrenciye ne bildiğini, ne merak ettiğini sorarak ön bilgiye ulaşma sağlanır
  • Grafik düzenleyiciler ile görsel şematik ve web araçlarını kullanarak ne bildiği öğrenilebilir.
Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler her gruba bir kişi gelecek şekilde dağıtılır. Bu öğrencilere doğrudan strateji öğretimi, günlük sayesinde öğrenmeleri sağlanır.Bu öğrenciler için farklı öğrenme stratejiler kullanılarak öğrenciler arasındaki fark giderilmeye çalışılır.Sınıftaki yetenekli öğrencilerden kaynaştırılmış öğrencilerin öğretimi aşamasında destek alınması kaynaştırılmış öğrencide öğrenmeyi artıracaktır.
Yetenekli ÖğrenciÜst düzey öğrenciler her gruba bir kişi gelecek şekilde dağıtılır. Bu öğrenciler kaynaştırılmış öğrencilere yardımcı olurken onlara konuyu aktarırken farklı yöntemler geliştirmelerini ve üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesinde başarılı olunacaktır. Konunun onlara daha derinlemesine araştırma yaptırılmasının sağlanması.
  • Öğrenciler, projeler yaparak, problem çözmeyi kullanarak işbirliği ile grup çalışmaları yapılabilir.
  • Farklılaştırma yöntemi kullanılarak, içerik, süreç ve ürün elde edilir. İçerik bölümünde öğretim programının içeriğini keşfedecek farklı yollar bulunur. Süreç bölümünde etkinlikler yapılarak, Ürün bölümünde ise öğrendiğini gösterebileceği, sergileyebileceği seçenekler yani teknoloji(web2.0) araçları kullanılabilir.
  • Örnek olarak; Öğrencilere, Dolaşım sistemi ayrıntılı olarak araştırma konusu olarak verilip bu konuda sunu hazırlamaları istenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder